Regulamin Pakietów LAWCare oraz korzystania z serwisu LAWCare w witrynie internetowej www.lawcare.com.pl
(wersja aktualna od dnia 20 czerwca 2025 roku)
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z pakietów usług ochrony prawnej za pośrednictwem serwisu internetowego pod nazwą LAWCare dostępnego w domenie www.lawcare.com.pl (Serwis) oraz cechy tych pakietów, w tym charakteryzujący je zakres usług, cenę i warunki korzystania.
- Regulamin określa też zasady i warunki korzystania z ww. Serwisu za pośrednictwem strony internetowej www.lawcare.com.pl, w tym w szczególności dotyczące warunków zawierania, zmiany i rozwiązywania na odległość umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, odstępowania od tych umów, Rejestracji Użytkowników oraz zasad i warunków świadczenia Usług w ramach Serwisu oraz dostępu do treści zawartych na stronie Serwisu, a także zasady postępowania reklamacyjnego.
- Pakiety LAWCare oferowane są za pośrednictwem Serwisu przez LAWCare spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą przy ul. Aleja Niepodległości 689/3, 81-854 Sopot, NIP 585‑150‑76‑93 wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0001172459(Usługodawca).
- Regulamin jest integralną częścią umów zawieranych w ramach pakietów LAWCare oferowanych przez Usługodawcę.
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.).
- Korespondencję elektroniczną dotyczącą działalności Serwisu należy wysyłać na adres email: kontakt@lawcare.com.pl, natomiast przesyłki pocztowe na adres: Aleja Niepodległości 689/3, 81-854 Sopot.
§ 2 Definicje
- Regulamin – niniejszy „Regulamin korzystania z serwisu LAWCare w witrynie internetowej www.lawcare.com.pl”.
- Serwis – strona internetowa www.lawcare.com.pl wraz ze wszelkimi jej podstronami, na której zamieszczono niniejszy Regulamin, funkcjonująca w formie platformy internetowej, która umożliwia klientom korzystanie z Usług, w tym zapoznawanie się z charakterystyką i istotnymi informacjami dotyczącymi pakietów ochrony prawnej w ramach usługi LAWCare oraz dokonywanie wyboru i zakupu aktualnie dostępnych pakietów, a także oferująca możliwość przeglądania historii składanych dyspozycji (Zgłoszeń i Zapytań) wraz z uzyskiwaniem informacji dotyczących rozliczania Okresów rozliczeniowych.
- Usługi – wszelkie usługi oferowane i świadczone Użytkownikom i Klientom przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu.
- Usługi w ramach pakietu – usługi płatne, których zakres wyznacza wybrany i opłacony Pakiet LAWCare.
- Usługodawca oraz Administrator – LAWCare spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą przy ul. Aleja Niepodległości 689/3, 81-854 Sopot, NIP 585‑150‑76‑93 wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0001172459.
- Użytkownik – korzystający z Serwisu lub jego poszczególnych funkcji, w tym Klient.
- Klient – Użytkownik, który dokonał rejestracji w Serwisie.
- Konto Klienta – podstrona Serwisu dostępna dla Klienta po dokonaniu Rejestracji, za pośrednictwem której Klient może korzystać z Usług Serwisu, w tym dokonywać zakupu pakietów, dokonywać zmiany danych osobowych i Hasła; dostęp do Konta Klienta wymaga zalogowania przy użyciu Loginu i Hasła.
- Rejestracja – czynność polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta w ramach witryny www.salutarispolska.pl/lawcare/, dokonana z wykorzystaniem udostępnionych w Serwisie narzędzi rejestracyjnych.
- Login – ustalony indywidualnie przez Użytkownika ciąg znaków, który stanowi jego indywidualny identyfikator, odróżniający go od innych Użytkowników i którym Klient posługuje się na potrzeby korzystania z Serwisu.
- Hasło – ustalony indywidualnie przez Użytkownika ciąg znaków, który wraz z Loginem umożliwia autoryzację Użytkownika na potrzeby korzystania z Usług Serwisu; ze względów bezpieczeństwa i celem zapobieżenia uzyskania nieuprawnionego dostępu do Konta Klienta przez osoby trzecie, Hasło musi spełniać wymogi w zakresie stopnia jego skomplikowania, które są Użytkownikowi przedstawiane podczas ustalania lub zmiany Hasła.
- Zgłoszenie oraz Zapytanie – pojedyncze zagadnienie mieszczące się w zakresie usług świadczonych w ramach wybranego przez Klienta Pakietu LAWCare, które kierowane jest przez Klienta do Usługodawcy za pośrednictwem e-mail i na które Usługodawca odpowiada Klientowi w określony w Regulaminie sposób oraz w terminie wynikającym z warunków wybranego Pakietu.
- Odpowiedź – merytoryczne ustosunkowanie się do treści Zgłoszenia oraz Zapytania, przygotowane przez odpowiednio przygotowanego merytorycznie eksperta Usługodawcy z dziedziny, która objęta jest wybranym Pakietem.
- Okres rozliczeniowy – jeden miesiąc kalendarzowy, przy czym dzień, który datą odpowiada pierwszemu dniu obowiązywania umowy, jest zarazem dniem jej zakończenia (tj. np. umowa zawarta na 12 miesięcy, która zaczęła obowiązywać 15 stycznia bieżącego roku, kończy obowiązywanie z upływem 14 stycznia następnego roku).
- Godzina – godzina zegarowa, w trakcie której ekspert Usługodawcy efektywnie świadczy na rzecz Klienta usługi prawne w zakresie zależnym od wybranego Pakietu.
- Pakiet oraz Pakiet LAWCare – jeden z dostępnych w ramach Serwisu pakietów usług ochrony prawnej; dostępne pakiety opisane zostały w §3 Regulaminu.
§3 Pakiety LAWCare
- Pakiety LAWCare zapewniają Klientowi ochronę polegającą na prowadzeniu na jego rzecz obsługi prawnej, której zakres, cena i warunki świadczenia usługi różnią się w zależności od wybranego wariantu (pakietu).
- Na podstawie wybranego Pakietu LAWCare Usługodawca w okresie zobowiązania świadczy Klientowi Usługi, których zakres, cena oraz warunki świadczenia, w tym czas ich trwania, wymienione są w §3 ust. 4, 5 i 6 Regulaminu.
- Parametry podane w §3 ust. 2 Regulaminu mogą ulegać zmianom w czasie, przy czym w okresie, za który dany pakiet został opłacony, pozostają one niezmienne, chyba że strony, na mocy odrębnego postanowienia, uzgodnią inaczej.
- Pakiet BRONZE
- W ramach tego pakietu Klientowi świadczony jest następujący zakres Usług:
- Tworzenie i analizowanie draftów umów.
- Zabezpieczanie umów pod kątem zakazu konkurencji.
- Tworzenie klauzul poufności.
- Implementacja obowiązków wynikających z ustaw szczególnych.
- Doradztwo w zakresie wyboru odpowiedniej formy działalności gospodarczej.
- Pomoc przy zakładaniu i rejestracji działalności gospodarczej.
- Usługi prawne związane z odpowiedzialnością wobec klienta (w tym projektowanie zgód na wykonywanie zabiegów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej).
- Opracowywanie regulaminów, polityk prywatności oraz RODO.
- Doradztwo w sprawie zawierania polis OC.
- Zabezpieczanie nazw i logotypów firm oraz współpraca z Rzecznikiem Patentowym.
- Analiza umów cywilnoprawnych, w tym umów sprzedaży, najmu i leasingu.
- Usługi w ramach Pakietu BRONZE świadczone są przez maksymalnie 4 Godziny w czasie Okresu rozliczeniowego.
- Cena Pakietu BRONZE wynosi 999 zł netto/1228.77 zł brutto.
- Odpowiedź Usługodawcy na Zgłoszenie/Zapytanie następuje w formie e-mail w przeciągu 48 godzin.
- Cena każdej następnej Godziny po wyczerpaniu Godzin zawartych w pakiecie wynosi 250 zł.
- W ramach tego pakietu Klientowi świadczony jest następujący zakres Usług:
- Pakiet SILVER
- W ramach tego pakietu Klientowi świadczony jest następujący zakres Usług:
- Tworzenie i analizowanie draftów umów.
- Zabezpieczanie umów pod kątem zakazu konkurencji.
- Tworzenie klauzul poufności.
- Implementacja obowiązków wynikających z ustaw szczególnych.
- Doradztwo w zakresie wyboru odpowiedniej formy działalności gospodarczej.
- Pomoc przy zakładaniu i rejestracji działalności gospodarczej.
- Usługi prawne związane z odpowiedzialnością wobec klienta (w tym projektowanie zgód na wykonywanie zabiegów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej).
- Opracowywanie regulaminów, polityk prywatności oraz RODO.
- Doradztwo w sprawie zawierania polis OC.
- Zabezpieczanie nazw i logotypów firm oraz współpraca z Rzecznikiem Patentowym.
- Analiza umów cywilnoprawnych, w tym umów sprzedaży, najmu i leasingu.
- Usługi w ramach Pakietu SILVER świadczone są przez maksymalnie 6 Godzin w czasie Okresu rozliczeniowego.
- Cena Pakietu SILVER wynosi 1.249 zł netto/1.536,27 zł brutto.
- Odpowiedź Usługodawcy na Zgłoszenie/Zapytanie następuje w formie e-mail w przeciągu 48 godzin.
- Cena każdej następnej Godziny po wyczerpaniu Godzin zawartych w pakiecie wynosi 200 zł.
- W ramach tego pakietu Klientowi świadczony jest następujący zakres Usług:
- Pakiet GOLD
- W ramach tego pakietu Klientowi świadczony jest następujący zakres Usług:
- Tworzenie i analizowanie draftów umów.
- Zabezpieczanie umów pod kątem zakazu konkurencji.
- Tworzenie klauzul poufności.
- Implementacja obowiązków wynikających z ustaw szczególnych.
- Doradztwo w zakresie wyboru odpowiedniej formy działalności gospodarczej.
- Pomoc przy zakładaniu i rejestracji działalności gospodarczej.
- Usługi prawne związane z odpowiedzialnością wobec klienta (w tym projektowanie zgód na wykonywanie zabiegów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej).
- Opracowywanie regulaminów, polityk prywatności oraz RODO.
- Doradztwo w sprawie zawierania polis OC.
- Zabezpieczanie nazw i logotypów firm oraz współpraca z Rzecznikiem Patentowym.
- Analiza umów cywilnoprawnych, w tym umów sprzedaży, najmu i leasingu.
- Usługi w ramach Pakietu GOLD świadczone są przez maksymalnie 8 Godzin w czasie Okresu rozliczeniowego.
- Cena Pakietu GOLD wynosi 1.499 zł netto/ 1.843,77 zł brutto.
- Odpowiedź Usługodawcy na Zgłoszenie/Zapytanie następuje w formie e-mail w przeciągu 24 godzin.
- Cena każdej następnej Godziny po wyczerpaniu Godzin zawartych w pakiecie wynosi 150 zł.
- W przypadku pakietu GOLD, niewykorzystane Godziny z dwóch następujących po sobie Okresów rozliczeniowych podlegają przeniesieniu na miesiąc bieżący i mogą być w nim wykorzystane ponad standardowe 8 Godzin.
- Wszelkie ceny wyrażone są zarówno w wartościach netto (bez uwzględnienia podatku VAT) jak i równolegle w wartościach brutto (z uwzględnieniem podatku VAT).
- W okresie zobowiązania, za porozumieniem stron, Klient może dokonać zmiany Pakietu LAWCare. Zmiana Pakietu powoduje zmianę ceny, a każda ze stron ma prawo żądać zwrotu jej nadpłaty lub żądać jej dopłaty.
- W razie wysłania do Usługodawcy Zgłoszenia lub Zapytania, na które udzielnie odpowiedzi prawdopodobnie wymagać będzie poświęcenia przez Usługodawcę większej liczby Godzin niż wynika to z wykupionego Pakietu, Usługodawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Klienta, który może zaaprobować stanowisko Usługodawcy albo odmówić zgody na zwiększenie liczby Godzin.
- W przypadku odmowy, Usługodawca może nie udzielić odpowiedzi na Zgłoszenie / Zapytanie. Wówczas Klientowi nie przysługuje żądanie wykonania Usługi ani prawo odstąpienia od umowy.
- W przypadku zaakceptowania stanowiska Usługodawcy, Klient obowiązany jest zapłacić cenę za uzasadnioną, zwiększoną liczbę Godzin – zgodnie z ceną obowiązującą dla wykupionego Pakietu.
- W ramach tego pakietu Klientowi świadczony jest następujący zakres Usług:
§ 4
[Płatności i okres zobowiązania]
- Każdy Pakiet można wykupić na okres: 1 miesiąca, 3 miesięcy, 6 miesięcy lub 12 miesięcy (okres zobowiązania). W przypadku wyboru Pakietu GOLD w wariancie 1 miesiąca, uprawnienie przewidziane w §3 ust. 6 lit. f) Regulaminu nie przysługuje.
- Klient w dowolnym czasie może wykupić dowolną liczbę Pakietów.
- Płatności za Pakiet można dokonać wyłącznie oferowaną w Koncie Klienta metodą płatności. Usługodawca zobowiązany jest zapewnić możliwość płatności co najmniej przelewem tradycyjnym, co nie wyłącza możliwości zaoferowania Klientowi także innych metod płatności.
- Płatności za Pakiet można dokonać jednorazowo, za cały okres zobowiązania, a w przypadku zobowiązania 6 i 12 – miesięcznego płatność rozłożyć na równe, miesięczne raty. W przypadku płatności ratalnej, płatność musi zostać wniesiona do dnia poprzedzającego zakończenie poprzedniego Okresu rozliczeniowego.
- W przypadku nieuiszczenia płatności w terminie, Usługodawca może nie rozpocząć świadczenia Usług w nieopłaconym Okresie rozliczeniowym oraz wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony ze skutkiem natychmiastowym, bez uprzedniego wzywania do dokonania płatności, a także żądać zapłaty kary umownej w wysokości jednomiesięcznej opłaty (raty) przewidzianej za dany pakiet.
- Opłatę za zwiększoną liczbę Godzin w ramach wykupionego pakietu uiszcza się w ciągu 48 godzin od otrzymania Odpowiedzi.
- Za moment płatności uznaje się chwilę wpływu środków na rachunek Usługodawcy.
- Dowód sprzedaży Pakietu (rachunek) wystawiany jest w formie elektronicznej i wysyłany na e-mail.
§ 5 [Konto Klienta]
- Administrator przyznaje Użytkownikom i Klientom prawo do korzystania z funkcjonalności Serwisu w celu zapewnienia możliwości zakupu Pakietów LAWCare, opłacenia ich oraz komunikacji zUsługodawcą w związku z realizacją zawartej umowy. Warunkiem uzyskania dostępu do Konta Klienta jest Rejestracja w Serwisie z podaniem danych identyfikujących, takich jak imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania lub NIP – w przypadku osoby fizycznej; firma (nazwa), siedziba, numer KRS, NIP, REGON – w przypadku osoby prawnej oraz utworzeniem unikanego Loginu i Hasła. Usługodawca może wymagać podania tylko niektórych z ww. danych lub także żądać innych danych niezbędnych do realizacji Usług.
- Klient zobowiązany jest podać aktualny i używany adres e-mail oraz numer telefonu.
- Login i Hasło mogą być dobrane dowolnie i składać się z od 8 do 20 znaków. Ponadto Hasło powinno składać się z co najmniej jednej litery, jednej cyfry i jednego znaku specjalnego. Hasło powinno być trudne do odgadnięcia dla osoby trzeciej i nie może być nigdy nikomu udostępniane. Nie powinno być w żaden sposób personalnie związane z Klientem (nie powinno zawierać danych osobowych lub innych łatwo osiągalnych informacji, takich jak np. miejsce urodzenia).
- Rejestracja w Serwisie oraz utrzymanie Konta Klienta są wolne od opłat.
- Rejestracja w Serwisie oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu. Regulamin dostępny jest w każdym czasie pod adresem www.lawcare.com.pl/regulamin
§ 6 [Zgłoszenia i Zapytania oraz świadczenie Usług]
- Rejestracja w Serwisie oraz opłacenie Pakietu pozwalają kierować do Usługodawcy Zgłoszenia i Zapytania w zakresie określonym danym pakietem.
- Komunikacja z Usługodawcą w sprawach o charakterze technicznym następuje za pośrednictwem przypisanego do Konta Klienta adresu e-mail, telefonicznie lub pocztą tradycyjną.
- Wszelka korespondencja dotycząca przedmiotu umowy odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem podanych w umowie adresów e-mail. W takiej formie Klient otrzymuje także Odpowiedzi od Usługodawcy.
- Jeśli przedmiot Zgłoszenia lub Zapytania wymaga dodatkowych wyjaśnień, Usługodawca może podjąć z Klientem kontakt telefoniczny, jeśli przyczyni się to do lepszego wyjaśnienia sprawy lub istotnego przyspieszenia świadczenia Usługi.
- Kierując Zgłoszenie lub Zapytanie Klient powinien sformułować jego treść i krótko opisać sprawę, której dotyczy pytanie. Zarówno pytanie, jak i opis sprawy winny być sformułowane w sposób jasny, konkretny i ścisły. Pytania lub opis sprawy powinny wskazywać możliwie wyczerpująco wszystkie istotne okoliczności faktyczne i prawne mogące mieć wpływ na sposób interpretacji przepisów i udzielenie odpowiedzi lub sporządzenie opinii.
- Klient powinien odpowiedzieć na wszelkie pytania, które otrzyma od Usługodawcy, zmierzające do ustalenia stanu faktycznego i mające istotne znaczenie dla świadczenia Usług w ramach Pakietu.
- Do e-maila inicjującego Zgłoszenie lub Zapytanie Klient powinien załączyć wszelką posiadaną dokumentację, która może być istotna dla sprawy. Powinna ona posiadać rozszerzenia PDF, DOC lub DOCX.
- Świadczenie usług oraz kierowanie Zgłoszeń i Zapytań w inny sposób niż e-mail, z wyłączeniem sytuacji opisanej w §5 ust. 4 Regulaminu, dozwolone jest tylko w razie zaistnienia niemożliwej do przezwyciężenia przeszkody o charakterze technicznym, takiej jak awaria serwisu internetowego obsługującego pocztę elektroniczną którejkolwiek ze stron lub awaria bądź niezależne od stron celowe wyłączenie sieci Internet na określonym obszarze, co uniemożliwia komunikację e-mail. Wówczas właściwym kanałem komunikacji będą kolejno – wybrany przez strony, zapasowy i funkcjonujący w tym czasie komunikator internetowy lub kontakt pocztą tradycyjną. W przypadku wyboru innej niż domyślna formy komunikacji, czas na udzielenie przez Usługodawcę Odpowiedzi biegnie od momentu, gdy kontakt stał się możliwy, a w przypadku kontaktu pocztą tradycyjną, termin uważa się za zachowany, jeśli Odpowiedź zostanie nadana za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu art. 3 pkt 12 ustawy Prawo pocztowe (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 366).
- Klient musi samodzielnie zapewnić minimalne wymagania techniczne umożlwiające korzystanie z Usług, tj. komputer lub urządzenie mobilne z aktualnym oprogramowaniem i dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, najnowsza wersja przeglądarki internetowej, włączenie w przeglądarce internetowej wymaganych plików Cookies, program do odczytu plików w formatach PDF, DOC i DOCX (np. Adobe Acrobat, Word). Usługodawca nie pokrywa kosztów związanych z zapewnieniem wymagań technicznych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia wynikające z problemów ze sprzętem, oprogramowaniem lub łączem internetowym Użytkownika.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowych przerw lub utrudnień w dostępie do Serwisu, np. ze względu na prowadzone prace konserwacyjne i udoskonalające. Jeżeli Usługodawca przewiduje wystąpienie utrudnień w dostępie do Serwisu, niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie Klienta, któremu wskazuje przewidywany czas trwania przeszkody oraz prawdopodobny termin, w którym przywrócona zostanie pełna funkcjonalność Serwisu.
§ 7 Odmowa realizacji Usługi
- Usługodawcy przysługuje prawo odmowy wykonania Usługi w następujących przypadkach:
- gdy realizacja Usługi może powodować lub powoduje konflikt interesów pomiędzy dowolnymi Klientami lub Klientami a Usługodawcą;
- gdy stan faktyczny i/lub Zgłoszenie lub Zapytanie budzą wątpliwości co do ich legalności lub mogą narazić Usługodawcą i/lub Klienta na działanie niezgodne z prawem;gdy Usługa nie wchodzi w zakres wykupionego przez Klienta Pakietu LAWCare;
- gdy Klient odmówił odpowiedzi na pytania Usługodawcy uniemożliwiając tym samym ustalenie w sposób wyczerpujący stanu faktycznego lub prawnego i prawidłowe świadczenie Usługi.
- Odmowa świadczenia Usługi następuje na podstawie oświadczenia Usługodawcy skierowanego do Klienta, w którym przedstawione jest uzasadnienie odmowy.
- Jeżeli Usługodawca odmawia świadczenia Usługi z innych przyczyn niż przewidziane wyżej, Klient może bezzwłocznie wypowiedzieć umowę i uprawniony jest do zwrotu ceny za niewykorzystaną część Usługi.
§ 8 Zastrzeżenia prawne
- Udzielane Klientom Odpowiedzi odzwierciedlają niezależną i subiektywną ocenę sporządzającego dotyczącą prawnych aspektów przedmiotu Zgłoszenia lub Zapytania. Ocena ta nie daje gwarancji osiągniecia przez Klienta założonego celu, w szczególności w przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego lub administracyjnego. Odpowiedzi tworzone są w sposób pełny i nie mogą być interpretowane rozszerzająco. Opierają się wyłącznie na informacjach, które zostały przedstawione w Zgłoszeniu lub Zapytaniu i pomijają inne, niewspomniane w nich kwestie.
- Odpowiedzi mogą być wykorzystane przez Klienta, który zlecił ich przygotowanie, wyłącznie na własny użytek, w zakresie dozwolonym w obowiązujących przepisach prawnych, chyba że Usługodawca wyrazi zgodę na ich wykorzystanie przez osobę trzecią. Odpowiedzi nie mogą być wykorzystywane w celach niezgodnych z prawem lub powszechnie akceptowanymi normami postępowania.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo weryfikacji sporządzonych przez siebie Odpowiedzi w przypadku ujawnienia faktów nieznanych mu w momencie składania Zgłoszenia lub Zapytania.
- Treści Odpowiedzi są przygotowywane i przesyłane wyłącznie w oparciu o analizę informacji otrzymanych od Klienta. Usługodawca nie bada prawdziwości przedstawionego stanu faktycznego.
- Usługodawca nie wyraża zgody na wykorzystywanie świadczonych przez siebie Usług w celach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w przedmiocie działalności prawniczej, podatkowej, księgowej, gospodarczej lub podobnej, jeśli cel ten nie był Usługodawcy znany. W przypadku ujawnienia takiego wykorzystania Usług, Usługodawca zastrzega, że będzie mógł dochodzić odpowiedzialności odszkodowawczej na zasadach ogólnych.
- Wszelkie umowy zawierane z Klientami na podstawie niniejszego Regulaminu są umowami starannego działania, a nie umowami dotyczącymi osiągnięcia danego rezultatu.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient będący konsumentem (Konsument) może odstąpić od umowy, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Odstąpienie może być złożone w formie pisemnej. Oświadczenie takie może być doręczone w formie skanu. Do zachowania 14 dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W razie odstąpienia od umowy, Usługodawca ma obowiązek nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Usługodawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami albo zwrot przy wykorzystaniu tej samej metody płatności nie jest obiektywnie możliwy lub jest istotnie utrudniony.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli ten zgodzi się na świadczenie Usług przed upływem okresu na odstąpienie od umowy. W takiej sytuacji Konsument informowany jest o fakcie, że wyrażenie takiej zgody spowoduje utratę takiego uprawnienia. Konsument wyraźnie oświadcza, że zrozumiał treść takiego pouczenia oraz wyraża zgodę na świadczenie Usług przed upływem terminu. Oświadczenie takie Konsument może złożyć wraz z umową.
- Za Konsumenta uznaje się także przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Formularz odstąpienia od umowy stanowi załącznik do umowy.
§ 10 Reklamacje
- W celu zgłoszenia reklamacji z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi należy przesłać ją podpisaną na adres e-mail: kontakt@lawcare.com.pl wraz ze wskazaniem:
- danych składającego reklamację, w tym podanie jego Loginu oraz adresu elektronicznego,
- zwięzłego opisu zgłaszanych zarzutów wraz z uzasadnieniem
- proponowanego sposobu usunięcia zgłaszanych naruszeń.
- Każda reklamacja z żądaniem zwrotu środków za Usługę, której jakość nie jest dla Klienta satysfakcjonująca, jest rozpatrywana przez Usługodawcę indywidualnie. Żądanie zostanie zaspokojone wyłącznie w przypadku, jeśli Usługodawca stwierdzi, że jakość Usługi była niezgodna z umową lub z przyjętymi standardami, zawiera istotny błąd merytoryczny lub gdy w świadczeniu Usługi wystąpiły inne, istotne naruszenia.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie do 14 dni od daty jej prawidłowego zgłoszenia wraz z uzasadnieniem. Brak rozpatrzenia reklamacji w ww. terminie oznacza uznanie reklamacji.
§ 11 Naruszenie zasad Regulaminu
- Administrator ma prawo do natychmiastowego pozbawienia Użytkownika możliwości korzystania z Serwisu w przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w przypadku udostępnienia przez Użytkownika Hasła do Konta Klienta osobom trzecim.
- W przypadku zaprzestania możliwości korzystania z Serwisu z przyczyn wskazanych w §11 ust. 1 Regulaminu, Administrator zachowuje prawo do zachowania uiszczonej przez Klienta opłaty.
§ 12 Ochrona danych osobowych i własności intelektualnej
- Zasady ochrony danych osobowych określone są w odrębnym dokumencie zatytułowanym „LAWCare – Polityka Prywatności i RODO”, który jest dostępny pod adresem www.lawcare.com.pl
- Administrator posiada wyłączne prawo do treści publikowanych w Serwisie. Treści te nie mogą być pobierane, kopiowane, rozpowszechniane, przekazywane, poprawiane, modyfikowane lub w inny sposób wykorzystywane w całości lub w części bez uprzedniej zgody Administratora, w szczególności w celu uzyskania z tego tytułu jakiejkolwiek korzyści.
§ 13 Postanowienia końcowe
- Administrator jest uprawniony do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu lub wydania nowego Regulaminu. W takich przypadkach Administrator informuje Użytkownika o tym fakcie dowolnym kanałem komunikacji oraz wskazuje miejsce, w którym dostępna jest aktualna wersja Regulaminu
- Użytkownik, który nie wyraża zgody na zmianę Regulaminu, ma możliwość wypowiedzenia umowy ze skutkiem na koniec Okresu rozliczeniowego. Jeśli dokonał opłaty za dalsze okresy, uprawniony jest do ich zwrotu. Do czasu upływu okresu wypowiedzenia obowiązuje go Regulamin w dotychczasowym brzmieniu.
- Użytkownik korzystając z Serwisu automatycznie akceptuje warunki niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich zawartych w nim zasad.
- Prawem właściwym dla oceny skutków stosowania Regulaminu jest prawo polskie. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.